Diari Bakal Ibu: Malamku III

  • 5
Badan kadang-kadang rasa lenguh semacam. Bukan satu tempat. Tapi satu badan. Bila perasaan tu datang. Mulalah mintak jasa baik En.Suami mengurut. Kejap-kejap urut tapak kaki. Kemudian urut tapak tangan. Lepas tu urut belakang pulak. Bersabar je lah En.Suami ek? Bak kata mak mertua aku, "Lelaki dia merasa. Jadi dia tak tahu". Sangat betul. Cuma nak harapkan suami tu memahami apa yang kita rasa pun dah cukup bagus. Besar rahmat.

Sekarang terasa makin cepat penat. Lebih-lebih lagi waktu malam. Dah tak boleh berjaga ke pukul 12 malam. Pukul 11 dah tergolek. En.Suami tengok tv. Aku plak tertido atas duvet depan tv. Kadang-kadang masuk bilik tidur dulu.

Semalam aku tanya En.Suami, dia ada urut aku ke semalam? Dia kata ada. Aku tergelak. Aku ingatkan aku mimpi kena urut. Rupa-rupanya En.Suami urut belakang aku masa aku tgh mamai-mamai atas katil. Patut la lena aje tidur aku semalam.

"Habis awak ingat labah-labah ke urut?"

*Gelak*

Thanks Sayang.

5 comments:

Tok Rimau said...

Dah dekat sangat dah ni. Boleh la buat air selusuh.

Pn. Nurul Afinie Ismail said...

hi..
i edd on 24 march..baby boy :)
u baby boy ke baby girl?

rantong said...

Sekadar ingat mengingatkan. Doa Qunut Nazilah

“Ya Allah, sesungguhnya kami bermohon pertolongan Mu, kami meminta ampun kepada Mu, kami memohon petunjuk dari Mu, kami beriman kepada Mu, kami berserah kepada Mu dan kami memuji Mu dengan segala kebaikan, kami mensyukuri dan tidak mengkufuri Mu, kami melepaskan diri daripada sesiapa yang durhaka kepada Mu.

Ya Allah, Engkau yang kami sembah dan kepada Engkau kami bersalat dan sujud, dan kepada Engkau jualah kami datang bergegas, kami mengharap rahmat Mu dan kami takut akan azab Mu kerana azab Mu yang sebenar akan menyusul mereka yang kufur Ya Allah, Muliakanlah Islam dan masyarakat Islam. Hentikanlah segala macam kezaliman dan permusuham, Bantulah saudara-saudara kami di mana sahaja mereka berada. Angkatlah dari mereka kesusahan, bala, peperangan dan permusuhan.

Ya Allah, selamatkanlah kami dari segala keburukan dan janganlah Engkau jadikan kami tempat turunnya bencana, hindarkanlah kami dari segala bala kerana tidak sesiapa yang dapat menghindarkannya melainkan Engkau, ya Allah.”
Sumber: JAKIM
View Profile: Rantong

ili syazwani mk said...

Bile due Cik Puan?

cik puan daun said...

tokR: nak kena tanya orang mcm mana nak buat air selusuh nih...

puan Nurul Afinie: nanti saya jawab ek?

Rantong: tq!

ili: due 18 march.. fer... 6 minggu je lebih kurang

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!