seri

  • 6
Seri Pengantin

Sebelum keluar dari rumah, bakal pengantin membuka pitted prune yang baru dibeli atas kesedaran yang program dietnya sudah tersasar. Entah sempat entahkan tidak.

"Nah nahh.. amik prune ni dulu, Ika"

"Ko pun nak drag aku diet juga"

"Bukannya apa, alas perut la" Sambil mengunyah sebiji prune.

+++++++++++++++++++++++

Didalam kereta.

"Hmmm.. Aku kena minum air aje banyak-banyak. Kalau dak macam mana nak mendapatkan seri pengantin tu karang" bakal pengantin mengingatkan diri sendiri secara kuat.

"Kenapalah aku ada kawan-kawan yang macam gini" Ika mengeluh melepaskan rasa tanpa memandang bakal pengantin.

"Tapi aku rasa aku dah rasa aku hampir dapat seri tu masa mamak Kelana Jaya tu cakap aku cantik" bakal pengantin menambah.

Mereka ketawa terbahak-bahak.

6 comments:

Tok Rimau said...

Engkau memang cantik, seperti dulu.

zalila said...

nak seri? ko tenung bulan. Setiap malam. Kalau bulan tak ada, ko cari bulan yang berlatarbelakangkan hijau. mesti jumpa punya.

Seri itu lahir dari jiwa. Nikmati hari bahagiamu sepenuhnya, dan seri itu akan hadir tanpa diundang!

amyz! said...

Daun, muka kau selalupun berseri2. kecuali time ko seteresss... hahaha.

kayusakti said...

kakak daung,
Kamu sudah cukup manis. Dalam apa keadaan sekalipun.

Kerana...

kakak daung mempunyai adik seperti adik nett.


hahhaha

faresha79 said...

nak hampir hari perkahwinan mesti ko akan turun berat badan secara semula jadi... :D sbb mcm2 yg ko akan fikir tentang persiapan kawin

AhsueZ said...

Mamat Bangla Shell : Ade Maniiiiisss.. Nanti sudah ada jemputan jangan lupa jemput itu kici ahsuez dan samurai!

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!