• 5
Senyuman itu.. Aku punya

Susah. Nak cari tempat yang kita tak pasti.

Satu masa aku penat. Aku jadi grumpy. Nak marah-marah sahaja. Jadi tak sabar. Alhamdulillah tukang driver lagi istiqamah nak menggembira hati aku dari aku sendiri. Sabarnya dia. Thanks. Dia cuma nak aku tersenyum.

Kadang-kadang dah depan mata pon tak nampak juga. Mungkin masa tu kita sibuk pandang benda lain. Sampai terlepas apa yang di depan mata.

Aku dah jumpa kedai yang aku nak pegi tu. Tapi tutup. Nasib la ada lagi satu kedai yang masih buka. Itu pun dah hujung-hujung waktu sahaja.

RM45. I'm a proud owner of Oven Cap Butterfly kaler hitam. Ya, aku bangga. Aku bukan pinjam sapa-sapa pon. Aku tak pinjam oven butterfly tokwan orang lain, walaupun tokwan dia pon dah tak guna oven tu.

Aku punya. Bukan orang lain punya. Dan dia punyai senyuman aku. Terima Kasih Awak.

5 comments:

supersomething said...

satu hari nanti akan ku beli jugak oven cap rama2 ni.... hmm.. brand berlambang haiwan jugak yang bermutu. boye, rama2, ayam... hmm...

madulebah said...

waaaah.. akhirnya dapat gak ye ko memilikin oven hitam cap butterfly tu tanpa perlu meminjam dari aku.. hehehe..

dan.. aku akan berusaha untuk memiliki semula periuk kukus cam boye yang pernah ku miliki dulu (tapi ditukar milik kepada kakak ku atas dasar adik yang baik..) hehehe..

p/s : Salina jgn lupa kirim kat bapak ko bila dia p Bukit Kayu Hitam ye.. heheh

daun said...

ijat: ko beli yang eletrik terus la kalau mampu.. :).. tp kalau ko nak sentimental mcm aku.. beli laa.. boleh buat kelab oven cap rama2 nih.. ahahaha

nida: akhirnya, aku pon tak nak meminjam bebende nih.. sukar.. hepi aku..

kaezrin said...

ahaks...senyuman yg ala-ala sweet lah tuh! ahaks

sayangmama said...

kau pusing kembara jalanan ke carik oven tuh?

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!